Showing posts with label Pictures/Photos. Show all posts
Showing posts with label Pictures/Photos. Show all posts

2016-10-27

FREE LV BAG, MACBOOK & IPAD AIR 2 & KOPUN DISKAUN 20% UNTUK BARANG2 BANDORU!!



FREE LV BAG, MACBOOK & IPAD AIR 2 & KOPUN DISKAUN 20% UNTUK BARANG2 BANDORU!!

INI BUKAN SCAM YE!!

BETUL NAD TAK TIPU!!

Caranya senang sangat2!!

Klik sahaja link dibawah dan daftarkan nama and email anda dan anda berpeluang untuk memenangi barang2 diatas secara PERCUMA!!

Iyer!!

SEMUANYA PERCUMA!!

HANYA KLIK DAN DAFTAR!!

Cepat sebelum anda ketinggalan!





In anticipation of your valued response,

2016-09-25

Ikan Bakar (Seri Melaka) at Jalan Bellamy, Kuala Lumpur




Assalamualaikum...
Kali ni entry adalah tentang Ikan Bakar..

Nak makan ikan bakar dekat KL ni bukannya senang..
Selalu dapat makan ikan bakar kalau gi tempat2 berdekatan dengan pantai..
Kalau ada pun kat KL harganya tak perlu cakap la..

Agak mahal selalunya..
Tapi tempat ni memang dah lama wujud..
Sejak nad sekolah lagi abah nad dah bawa kami sekeluarga ke sini..
Masa tu nak berbuka untuk bulan puasa..
Abah nad punya syarat nak berbuka di luar, mesti la ada masjid berdekatan..
Dan memang kedai ni terletak di depan surau istana negara
So takde masalah la kan?







Dekat sini memang ada sederet kedai ikan bakar..
Kedai 1st Ikan Bakar Seri Menanti, hanya dibuka 7:30pm-11pm..
Sesiapa nak makan ikan bakar waktu malam boleh la makan kat sini..


Kedai yang nad pergi ialah Ikan Bakar Seri Melaka (rujuk gambar 1st)..

Kedai ni buka waktu lunch sahaja..
Habis lunch dia akan mula tutup..
Memang waktu lunch ramai giler..
And memang agak panas dan berasap sebab dia panggang ikan depan kedai..
Sometimes memang terbatuk-batuk kalau duduk dekat ngan tempat pemanggang..

Bila ramai sangat orang memang boleh amik tempat duduk di kedai Ikan Bakar Seri Menanti (1st shop)..




Ikan Pari & Ikan Cencaru



  Our lunch (2 adults, 2 kids, 1 baby) 


Harga yang kami makan sekeluarga ni tak sampai RM50 pun..
Murah kan?
Cara pengiraan dia adalah berdasarkan ikan apa dan berapa banyak yang diambil..
Dan juga sblm makan tu panggil org tu untuk kira..
Macam makan nasi berlauk la..
Tunjuk orang tu apa yang kita amik untuk dia kira..
Dan simpan la kertas yg dia tulis harga tu sampai la masa nak bayar..
Tunjuk je kat kaunter and bayar..



  Our lunch (2 adults, 2 kids, 1 baby)

Ice cream ni sebagai dessert..
Sebelum2 ni pergi memang takde..
Kalau bernasib baik ada la motor jual ice cream depan kedai tu..
But pricey juga la..
Kami beli 1 roti ice cream, 1 kon ice cream and 1 cup ice cream..
Harga dalam RM7.50..
Kalau dekat Kota Damansara boleh dapat harga ice cream roti ni RM2 and ice cream kon RM1 je..
Tapi memang takde la sprinkle2 tu..
But nad mmg tak minat colour2 sprinkle tu..
Kalau coklat rice minat gak la..
Tapi tak sempat nak bgtau jgn letak dia dah terlangkupkan dah ice cream atas sprinkle tu..
So amik je la...


Pada nad kalau nak ke sini kena tahan panas la..
Especially yang ada baby..

And sometimes bau..
Sebab bau asap kemungkinan boleh melekat kat baju selepas kita tinggalkan tempat tersebut..
But the ikan bakar memang sedap..

Pada sesiapa yang nak diet, takperlu amik nasi..
Ratah ikan je cukup..

Memang best!
Apa2 enjoy your food guys!



Rating by nad: 



Kebersihan : ★★★ 
Makanan : ★★
Layanan : ★★★★ (Self-service)

Harga : ★★★ (lagi banyak bintang lagi mahal)

Keseluruhan : ★★




Nama : Ikan Bakar at Jalan Bellamy
Waktu Operasi : Everyday, Lunch

Tempat : Jalan Bellamy, Kuala Lumpur - Google Maps




In anticipation of your valued response,

2016-09-24

Restoran Hj Sharin Low Grand, Kota Damansara



Assalamualaikum...
Nad memang suka sangat chinese food..
So ni adalah salah satu restoran cina muslim terletak di Kota Damansara..
Sudah dibuka selama 4 tahun, sejak post ini ditulis...

Memang agak tersorok sikit tempatnya...
But memang berbaloi untuk pergi..
Sebab yang pastinya memang sedap!







Masa ni nad and family order 4 jenis makanan..
Cantonese Yee Mee, Bihun Sup Ikan, Nasi + Sweet Sour Fish & Kailan Ying Yang..
Everyone of them memang sedap la..
Semua habis tanpa tinggal sedikit pun..
Masakan cina selalunya tak pedas..
Kalau nak pedas boleh minta cili potong ye..
:D



Cantonese Yee Mee

Bihun Sup Ikan

Bihun Sup Ikan - Tinggi mangkuk dia

Rice + Sweet Sour Fish



Kailan Ying Yang - Daun kailan dihiris nipis & digoreng sehingga garing, batang kailan dipotong dan distim dengan bawang putih. 

Makanan


Ohhh...sayur dia memang nad & hubby suka sangat-sangat..
Daun kailan yang digoreng tu memang rangup..

Bila masuk je dalam mulut, rasa macam daun tu melt in the mouth..
And batang kailan stim tu memang lembut sangat..
Nad & hubby ratah je sayur ni..

Memang terbaik!!



Rating by nad: 



Kebersihan : ★★★ 
Makanan : ★★
Layanan : ★★★★

Harga : ★ (lagi banyak bintang lagi mahal)

Keseluruhan : ★★




Nama : Restoran Hj Sharin Low Grand, Kota Damansara          
Waktu Operasi : Everyday, 10:30AM - 10-30PM

Tempat : The Strand, No. 26, Jalan PJU 5/21, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor - Google Maps
 





In anticipation of your valued response,

2016-08-27

Oriental Wok By Ali at IPC Shopping Center, Mutiara Damansara






Assalamualaikum..
Masa jalan-jalan kat IPC Shopping Center, Mutiara Damansara, kami tak tau nak makan apa..
Memang buntu sebab kebanyakkan kedai dah pernah rasa and makan..
Bila round2 last2 nampak satu kedai baru..
So apa lagi..
Jom kita try..


Ok..
Nad dan family order 4 jenis makanan..
1. Sotong Goreng Tepung,
2. Wantan Mee with Chicken and Mushroom + Clear Soup
3. Wantan Mee + Wantan in Wantan Soup
4. Kuey Tiow & Bihun Kungfu







Sotong Goreng Tepung

The best dish that we tried there. Their Sotong Goreng Tepung memang sedap. Juicy in the inside and crunchy on the outside. But the best is their garlic goreng yang ditabur dengan cili and daun bawang atas sotong tu. Nad and hubby berebut makan garlic goreng dia. Sedap sangat wei! Yumssss!




Wantan Mee with Chicken and Mushroom + Clear Soup

So-so..Boleh diperbaiki.





Wantan Mee + Wantan in Wantan Soup

So-so. Boleh diperbaiki lagi.






Kuey Tiow & Bihun Kungfu


This serving is big. Too much kuey tiow and bihun but too little protien and vegies in it. The protien and vegies you see in the picture, that is all. But the kueh tiow and bihun is much much more than that. The taste, not bad!


Pada sesiapa yang nak try boleh je. Details kedai dia di bawah. I will definitely come back for their Sotong Goreng Tepung. Hehe.



Rating by nad : 


Kebersihan : ★★★ 
Makanan : ★★★★
Layanan :
★★★★ 
Harga : ★★★ (lagi banyak bintang lagi mahal)
Keseluruhan : 
★★


Nama : Oriental Wok By Ali
Waktu Operasi : Setiap hari, 10am-10pm
Tempat : IPC Shopping Center, Mutiara Damansara 






In anticipation of your valued response,

2016-01-15

Cirit Birit & Yakult



Yakult. Semalam subuh kena cirit birit and muntah2. Memang dehydrated habis. Kencing pun warna kuning gelap. Menyusu baby lagi. Tak makan apa pun sbb akan muntah balik. Tengah hari tu suruh hubby belikan Yakult 2pek. Sejak mula minum Yakult tak cirit langsung and muntah sekali je and sikit sangat. Sepanjang hari semalam tak makan apa kecuali minum Yakult and air kosong sampai la pagi ni. Rasa perut sakit mmg ada cuma tak cirit and muntah. Kesian kat baby sebab dia kembung sikit sebab nad tak makan apa2. Hanya minum Yakult and air kosong je. Hari ni dah tak sakit perut apa lagi muntah2 or cirit birit. Cuma demam sekejap malam tadi then pagi ni rasa badan lenguh2 macam flu. Tengah hari ni dah ok sikit. Rasa sakit perut langsung takde. Yakult memang best medicine yang nad pernah guna. Sedap plak tu. 😀 @YakultMalaysia 

#NadsFoodDiary #Yakult #YakultMalaysia #YakultAce #Probiotics #CulturedMilkDrink #MinumanSusuKultur #yesumr #CadanganMakan#eat #makan #food #foodporn #foodology #foods#foodie #FoodHuntMalaysia #sajianlestari #igmy#igersmalaysia #igersnegeri #MY #Malaysia #Malaysian #OnlyInMalaysia #MalaysiaMY #ILoveMalaysia #NadiahJaapar #blogger#BloggerMY


Kalau nak try cara nad boleh cuma nak nasihatkan, kalau masih cirit birit teruk lepas try sebotol dua Yakult, please la jumpa doctor and amik ubat sepatutnya. Jangan bergantung dengan Yakult sahaja. Sebab badan kita semua berlainan. And mungkin bila teruk sangat cirit, garam dalam badan berkurangan. Lagi2 untuk budak2. Bahaya bila jadi macam tu. Tapi memang nad tak gi klinik langsung. Memang hanya Yakult and air yang tersangat banyak. Sebab nad nak elak sangat dari amik apa2 ubat sebab tengah menyusu baby umur 4 bulan.

Nad berani cuba cara ni sebab nad pernah tanya doktor and a few doctors cakap memang bagus amik masa cirit birit. It helps. Kalau masa tak kena cirit birit, minum Yakult memang lagi bagus la. Jangan tunggu sakit baru nak minum. So minum la Yakult setiap hari untuk jaga perut kita. Insyaallah. Amin.





In anticipation of your valued response,

2015-11-13

Nipple Crack semasa menyusu?

Assalamualaikum..
Entry kali ini nad nak share mengenai ubat untuk Nipple Crack..
Atau dalam bahasa melayu 'Puting Retak / Puting Belah / Puting Lecet'..
Kebiasaan terjadi pada ibu yang menyusu bayi..
Bila kita tengok pada puting memang nampak kemerahan ataupun puting macam bergaris-garis..
Nipple crack ni memang sakit and pedih especially kalau baby nak menyusu. Boleh menangis masa susukan baby sebab sakit.
Kalau dah rasa pedih2 sikit and kita still diamkan "Alar sikit je sakitnya. Ok lagi ni" memang akan terjadi lagi teruk lagi bila baby menyusu dengan lama or banyak.
Sebab jarak Zuhrah Carmilla and Eva Qaisara beza 5 tahun nad terlupa langsung tentang nipple crack. Bila nad kena hari tu masa dalam pantang mmg seminggu dua nangis bila susukan Eva Qaisara. Hubby plak tak tau nak belikan ubat apa sebab nad sendiri tak ingat nama dia. So tahan je la sampai nad habis pantang and boleh keluar cari.
Kalau tak nak pakai ubat yang dibeli di kedai pun boleh. Cuma amik masa sikit untuk baik. Kiranya berubat secara alami.



Caranya :


* Guna susu kita sendiri.
   - Selepas selesai menyusu, picit susu dari puting and sapu rata ke atas puting and biarkan terdedah and kering sendiri. Jangan bagi baby hisap sangat puting yang crack. Lebihkan susu pada yang tak crack. Kalau takut susu kering sebab jarang hisap atau terkena bengkak susu, pam susu atau picit je susu keluar bila time feeding. And setiap kali lepas pam or keluarkan susu pastikan sapu rata susu atas puting and keringkan sebelum pakai bra. Dalam 2-3 hari dia akan ok.

* Guna cream yang nad guna ni. I love this cream.
   - Amik sikit and sapu atas puting rata. Then pakai je bra macam biasa and biar 3-4hours. Then susukan baby macam biasa. Tak perlu basuh pun. Ada cream yang kena cuci nipple sbkm.susukan babay. Cream ni tak perlu and memang works like a charm. Memang tak rasa sakit or pedih pun lepas a few hours. Sebab tu nad suka sangat cream ni. Yang tak sukanya sebab ianya mahal dari cream2 lain. Huhuhu..






Day 72 of life.


This save me from screaming each time she wanted to breastfeed. The best thing is you don't need to remove it before breastfeeding. And I just use it once and leave it for a few hours. It save me.😀 #EvaQaisara .






In anticipation of your valued response,


2015-09-05

Discharge from HKL..Tak sabar nak balik rumah dah..

Day 3 of life..

We have been discharge..
Birubilin read is 133..
Way way below than they expect (170)..
Alhamdullilah...

So now baby princess is waiting for daddy to pick her up...
She is eager to go home...
Especially mummy..
Hehe...



Assalamualaikum..
Subuh tadi baby diambil nurse untuk ambil darah untuk peads check ptg nanti..
Kalau turun bawah 130 kami akan di discharge..
At 10am peads datang and bagi bacaan bilirubin petang semalam..
Bacaannya is 131..

Alhamdullilah..
Maknanya baacan untuk subuh tadi akan turun lagi sebab dia masih bawah photo Light sepanjang masa..
So peads kata boleh stop photo..
Lega sangat dengar..
Kemungkinan untuk discharge petang ni sangat la tinggi..

Excited sangat so nad call hubby cakap kemungkinan boleh discharge..
Ingatkan hubby apa perlu dibawa untuk kami balik nanti..
Weee...berbunga-bunga hati fikirkan boleh balik..
Dah tak larat dah duduk wad sbb suasana dia tak selesa..
No privacy langsung..

Bila nad off photo light ramai tanya "Eh..dah turun? Cepatnya"
Ada yang kata "Baby saya dah 2hari masih tak turun bawah 130".
Ada juga yang kata "Anak saya turun 3-5 nombor je setiap kali dapat bacaan darah"
Maknanya memang my princess cepat bilirubin dia turun..
Maybe sebab zikir and surah dan kata2 positif yang nad selalu baca untuk dia dengar sepanjang dia di bawah lampu..
Kalau betul alhamdullilah sangat2..
Syukur pada Allah...

Selepas tu nad hanya perlu tunggu waktu petang je..
Memang terasa masa sangat lambat berlalu..
Ecpecially kalau kita menunggu masa itu tiba..
Akhirnya petang pun tiba..
Peads kata bacaan 108..
Baby and me dah boleh discharge..

So nad call hubby and bgtau hubby leh datang amik..
Nad plak bersiap mandi and tukarkan baju baby..
Then tunggu hubby sampai..
Tapi bila hubby sampai takde siapa boleh discharhe kan nad and baby..
Sebab doc semua nit available..
So we have to wait sampai la doc sampai and tulis surat discharge..

3 hours tunggu baru la doc sampai..
Dalam masa 3 jam tu nad and hubby dah tanya berkali-kali kat kaunter bila doc boleh discharge kan kami..
Hehehe..
Tak sabar nak balik la katakan..

Bila dah discharge hubby bawa kami ke rumah PJ dulu..
Coz my 2 kids ada kat situ..
Memang diaorg sambut bila kami sampai..
Excited semua nak tengok baby..
Nad cerita la pasal baby keluar..
Then baby sakit sbb tu kena tinggal kat hospital lama..
Skrg baby dah ok tapi kena gi klinik everyday untuk check darah dia...

The kids memang asyik tanya je baby sakit apa..
Bagitau pun diaorang tak faham..
Tapi duk cakap "Oooo.."

Macam faham je...
Hehehe..


Malam tu baru la balik ke Kota Damansara..
And bermula la penjagaan orang berpantang oleh my hubby..
Walaupun ini anak ke-3 kami, but this is the 1st time dia jaga nad masa berpantang..
Harap semuanya akan berjalan dengan lancar...
Insyaallah..
Amin...






In anticipation of your valued response,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...