2008-01-31

Kucing oh kucing..

Kitty 3

Current mood : GOOD!!!



Assalamuaalikum..
How r u guys??
Hari ni nak cerita pasal kucing..
Nak tau what happend today??
Hmmm..
Idlan kena cakar ngan one of the kittens..
Berdarah tuh..
X tau yg mana satu yg buat Idlan..



Kejadian dia mcm ni..
Nad tgh lunch sambil dukung Idlan sbb dia menangis..
Nad selesai makan nak ke dapur basuh pinggan..
So letakkan Idlan kejap atas bantal besar depan TV..
Tengah basuh pinggan tu tetiba Idlan melalak..
Kuat pulak tu..
Nad terkejut la..
Terus ke depan tengok dia..



Masa nad sampai tu nad nmpk ketiga-tiga kitten tengah tengok je Idlan menangis..
Diaorg mcm beratur tgk Idlan..
Nad pelik la tgk diaorg mcm tu..
Pastu nad dukung Idlan..
Tetiba perasan mcm darah keluar dr tepi dahi dia..
Nad lap ngan jari nad & mmg itu darah..
Idlan melalak je..
Sakit sgt kot..



Kesian idlan..
Menagis je dia..
Nad peluk la..
Pujuk² dia..
Sambil tu nad cari dettol..
lap kan kat dahi yg kena cakar tu..
Agaknya sbb penat menagis dia tertido in my arms..
Sedih sgt tgk dia..
Sbb masa dia tido tu air mata dia ada lagi yg mengalir..
Sian my baby..
:(



Well..
Skrg ni cuma ada 3 kittens je..
Yg sekor tu dah hilang..
X tau mcm mana leh hilang..
Yg hilang yg warna putih plak tu..
Maybe ada org amik kot..
X kan bole hilang mcm tu je..
Tapi X tau mcm mana org bole amik pulak..
Sbb kittens tu X pernah keluar dr kawasan umah..
Tu yg pelik tu..
Tapi redha je la..
Dah nak hilang nak buat mcm mana..



Skrg ni tinggal 3 ekor je..
Semua warna gelap..
Tapi bulu mmg lawa..
Panjang² and lebat..
Diaorg ni suka main² kat ruang depan TV..
Terkejar sana sini..
Tapi diaorg suka gak duk luar umah..
Lelagi kat rumput yg lembut belakang umah..
Comel kan diaorg??
:D



Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker
Daisypath Next Anniversary PicDaisypathNext Anniversary Ticker


Lilypie Breastfeeding Ticker

4 comments:

Uda said...

Nad mmg suka manjakan kucing2 tue eh???? nie kes jelous kot.... hehehe....

p.s. kucing pon bole jelous tau....

miss nad said...

uda --> manjakan kucing tu?? Xde la..biasa² je..tapi anak² kucing tu mmg active² semuanya..kalau kita duduk kaki terjuntai or goyangkan kaki sikit pun diaorg akan cuba tangkap..hehe.. :D

Shaira Nadiah MJ said...

Idlan kene cakar? Tak tau pun, harap2 da beransur pulih :)

miss nad said...

hehe..
tu la pasal..
sian dia kena cakar..
but alhamdullilah dah ok luka tu..
cuma dia kering je skrg..
X lama baik la tuh..
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...