2005-02-23

Anonymous Mail...

Winamp : Puff Daddy & Faith - I'll Be Missing You


Check my email just now...
Got an email from anonymous email...
4 days old...
When I reply the email it bounce back to me said that the email is no longer existed...
The email sounded like this :


Assalamualaikum...This is nad right? Nad from Assunta Secondary SPM Year 2000 kan?
One of my friends told me about you. Dia kata awak bole dan pandai bagi nasihat.
Dia kata awak dah tolong dia banyak kali dan semuanya menjadi. Sebenarnya saya ada masalah sikit.
Saya harap awak bole tolong saya.


Masalah saya macam ni. Saya ader seorang teman wanita yang terlalu sensitif dan senang merajuk.
Saya dah tak tau nak pujuk dia macam mana lagi. Selalu bila saya bertanya apa yang tak kena dia lebih suka mendiamkan diri.Selalu sangat jadi macam ni.Bila pujuk dia buat tak tau jerr.
Dia betul-betul marahkan saya tempoh hari sampai dia kata "Awak jangan call saya lagi, saya dah tak nak berjumpa atau bercakap dengan awak,kalau awak buat juga saya akan bagitau polis atau papa ynag awak menggangu saya"
Dah 3 hari saya tak bercakap dengan dia kerana saya tak call. Saya takut kalau saya call dia akan report.
Saya betul-betul sayangkan dia. Apa yang patut saya buat supaya dia nak bercakap dan berjumpa dengan saya balik?


Nad, i really really desperately need your help, please...


p/s : by the way, update larr your blog selalu, love to read more...


-bliss-



Wow!!
X sangka tul larr...
Ader orang minta nasihat kat nad...
I really dont know what to say...
Thank you i guess...
Berguna kerr segala nasihat nad selama ni??
Anyway...I try my best...


Waalaikumsalam bliss...
Yes this is nad from Assunta...
Siapa kawan bliss yang bgtau bliss ttg nad ni??
Memandai jerr...
Nad bukannya pandai sangat nasihat orang ni...
Kadang² nad sendiri X bole nak selesaikan problem sendiri...
Ni plak nak selesaikan masalah orang...
Just dont put ur hopes too high in me...
ok...


Ur gurl sensitif dan senang merajuk kan??
Kenapa X pujuk??
Pujuk jerr larr dia...
Gurl perasaannya halus...
Bila dipujuk dia akan ok balik...
Dia nak u pujuk dia tu sebenarnya...
Cuma u perlu tau pujuk dia dengan cara yang betul...


Dont worry...
Dia cakap dia akan report polis atau papa dia kan??
She wont...
Itu salah satu cara dia untuk melepaskan marah dah geram dia pada awak...
Apa larr awak dah buat kat dia yek sampai dia marah mcm tu sekali??
:P


Ok...apa kata awak cuba buat macam ni...
Perempuan makhluk Allah yang lembut...
Pujuk pun kena larr dgn cara yang lembut...
Be romantic...
Awak mesti tau dia pergi kerja atau kelas mcm mana kan??
LRT??
Drive??
Bus??
Wait for her at the bus or LRT station before class...
Kalau dia drive tunggu dia kat car park kerr...
Before that belikan flowers or chocolates...
Poems or letter of explanation or appologies...
Anything that she like...
Dont tell her that u nak jumpe dia...
Kiranya u buat suprise utk dia...


Walk to her and cakap "I LOVE U"...
Give her all the things u beli atau buat utk dia...
Pastu cakap "I jemput u petang ni ye"
Dont forget to smile...
Bagi dia senyuman yang paling menawan sekali....
And terus blah...


Dont worry...
Dia X kan marah u punya...
Perempuan mana akan marah boyfriend dia kalau dia nampak boyfriend dia bawa bunga untuk dia??
Kalau u buat mcm tu bebetul sblm kelas or sblm keja...
Mesti sepanjang keja atau kelas dia akan teringat u jerr...
Gerenti dia X sabar nak jumpe u...
:P


Just try...
Ingat hati perempuan ni lembut...
Pujuk pun kena dengan cara yang betul dan lembut...
U just have to know how and when...


p/s: sorry kena post dalam blog sbb X bole send kat email awak...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...